The Washington Times - July 12, 2012, 09:47AM

Mitt Romney’s campaign launched a new ad Thursday refuting claims that he shipped jobs overseas as head of Bain Capital, but a news report released Thursday questions whether the presumptive Republican presidential nominee left the company as early as he claims.

The Boston Globe reported that Mr. Romney stated in a 2003 financial disclosure that he owned 100 percent of Bain in 2002 and that he earned more than $100,000 as a Bain “executive” in 2001 and 2002.

SEE RELATED:


Mr. Romney often has said he left the company in 1999 and has argued that any outsourcing by Bain or the companies it invested in happened after he left.

As the Globe report circulated Thursday morning, the Romney campaign released a 30-second ad calling the Obama campaign “dishonest” for its repeated assertions that Mr. Romney shipped jobs overseas.

Romney officials have gone on the offensive this week, accusing President Obama of supporting stimulus projects that sent money and jobs to other countries.

“We have an obligation as a campaign to make sure that when voters vote, they have true information,” Romney campaign adviser Ed Gillespie said on NBC’s “Today.” “Right now, the Obama campaign ads have been shown to be demonstrably false.”