- The Washington Times - Wednesday, April 26, 2006

Weeks before Fox News TV and radio personality Tony Snow was tapped as the next White House spokesman, local listeners were wondering where his show went after being yanked off WMET-AM (1160).

We heard from a few upset folks after Mr. Snow’s final show aired on the free airwaves in Washington on March 24. The program continued to be broadcast locally on satellite radio.

But Dennis Israel, WMET general manager, said he had received only one phone call and two e-mails about Mr. Snow’s show since the station switched to a paid programming format last month. “The Greaseman Show” in the morning was the only program that WMET did not replace, he added.

Although Mr. Snow, whose resume includes stints as deputy director of media affairs under President George Bush and editorial page editor at The Washington Times, will be at the center of daily press briefings at 1600 Pennsylvania Ave., we hear that Fox Radio executives did have preliminary conversations about finding the show a new home on Clear Channel Radio’s WTNT-AM (570).


Spokesmen for both companies declined to comment.

Mr. Snow’s radio fans soon will get to hear his voice on any station pulling a sound bite from a White House press briefing.

WBDC’s new name

WBDC-TV (Channel 50) next week will become WDCW as the Tribune Broadcasting station formalizes its affiliation with the CW television network announced in January.

The CW will feature programming from the WB and UPN networks along with original shows when it debuts in early September. The current UPN affiliate, Fox-owned WDCA-TV (Channel 20), will become MyNetworkTV on Sept. 5.

One program viewers will not see on the CW is the “Body Politic,” a Washington-based drama the WB had in development.

“It’s gone away along with many other projects,” said Paul Maguire, formerly of the WB, who has been named senior vice president of communications for the CW.

Elsewhere, WBDC vice president and general manager Eric Meyrowitz would not comment on whether it will follow the lead of hundreds of other stations that earlier this month announced their plans to appeal indecency fines levied by the Federal Communications Commission (FCC).

WBDC last month was fined $27,500 for broadcasting indecent material during the “Pool Party Episode” of the “The Surreal Life 2” on Feb. 8, 2004, at 9 p.m. The FCC said Channel 50 was the only station whose viewers complained about the episode.

Odds & ends

WRC-TV (Channel 4) announced that Miguel Almaguer will join the NBC station’s news team as a general assignment reporter on May 1. Mr. Almaguer has been covering breaking stories on the 11 p.m. newscast for the NBC affiliate in Sacramento, Calif., for the past three years.

Story Continues →