Continued from page 1

The BBC said Rippon’s blog indicated that Newsnight staff had no evidence against the BBC when in fact there were allegations that some of the abuse happened on BBC premises.

It also faulted Rippon for saying that all the abuse victims interviewed by the program had told police about the abuse, when in some cases the women had not done so, meaning that police were “not aware of all the allegations” against Savile.

In addition, BBC said Rippon had indicated that there was no evidence that anyone working at the Duncroft school was aware of allegations that Savile had abused girls there, when in fact there were indications that “some of the Duncroft staff knew or may have known about the abuse.”