- The Washington Times - Wednesday, May 17, 2000

The following is an excerpt from the May 16, 2000, edition of The Washington Post:

Nearly bankrupt and with only a skeletal staff, once-venerated United Press International found a financial savior yesterday in News World Communications, Inc., owner of The Washington Times, which purchased the wire service's assets for an undisclosed amount….
The wire service's new owner is controlled by the Rev. Sun Myung Moon, founder of the Unification Church and the conservative voice behind the Times's editorials…

Wesley Pruden, the editor in chief of The Times, yesterday dispatched this response to The Washington Post:

Dear Editor:
I was astonished to read in The Post, in a story about the sale of United Press International to News World Communications, Inc., that UPI's new owner "is controlled by the Rev. Sun Myung Moon, founder of the Unification Church and the conservative voice behind the Times's editorials." (Italics mine.)
Someone may be hearing voices, but it is not anyone here at The Times. Neither Rev. Moon nor the Unification Church control, contribute or influence in any way any editorial, or any news dispatch, in The Times. As the editor-in-chief of The Times (since 1992), I have sole responsibility and authority for every word that goes into the newspaper, guaranteed by my contract, which the owners have never tried to breach in any way.
Neither I nor Helle Bering, the editor of our editorial page, has ever received one word of instruction or remonstration about any editorial or any topic for an editorial. This baseless accusation by your reporter Yuki Noguchi, who did not inquire of Rev. Moon or of anyone here at The Times as to how our editorial opinion is arrived at, is an appalling affront to the integrity of the men and women who write and edit our editorials. I cannot imagine why The Post printed such a lie.

LOAD COMMENTS ()

 

Click to Read More

Click to Hide