- The Washington Times - Saturday, May 27, 2006


The Richmond Times-Dispatch fired a reporter for a May 17 story that the newspaper said included fabrications and has begun an investigation into his other work.

Paul Bradley, who worked in the newspaper’s Northern Virginia bureau, was dismissed Friday, the newspaper reported on its front page yesterday.

Mr. Bradley, 51, apologized and said he committed an “indefensible journalistic sin.”

However, he also said “the punishment far exceeds the crime.”

The newspaper said the offending article was intended to gather reaction in Herndon to President Bush’s speech on immigration. A day-labor center built primarily for Hispanics and with public money in Herndon has been a source of friction in the community.

The newspaper said the fabrications included an interview with the site director that did not occur and the misrepresentation that Mr. Bradley had visited the center by using a Herndon dateline.

A description in the story of 50 workers sitting at picnic tables waiting for work was taken from a story in The Washington Post, according to the newspaper.

Mr. Bradley said the offending material amounted to two paragraphs in a 22-paragraph story. He also disputed the accusation he used material from The Post to describe the job center. He said workers typically gather outside the center.

Mr. Bradley said he had worked 14 years at the newspaper’s Northern Virginia bureau.

Copyright © 2018 The Washington Times, LLC. Click here for reprint permission.

The Washington Times Comment Policy

The Washington Times welcomes your comments on Spot.im, our third-party provider. Please read our Comment Policy before commenting.


Click to Read More and View Comments

Click to Hide