- The Washington Times - Thursday, January 10, 2019

Rep. Alexandria Ocasio-Cortez ripped The Daily Caller and other conservative news sites as “disgusting” over a story about a fake photo that purported to be a “nude selfie” of the newly elected Democrat.

The Daily Caller published a story this week titled, “Here’s The Photo Some People Described As A Nude Selfie Of Alexandria Ocasio-Cortez,” which said a photo circulating online that purported to show the New York congresswoman’s bare feet in a bathtub was actually a photo of Sydney Leathers, the adult film actress who was at the center of the 2013 Anthony Weiner sexting scandal.

Ms. Ocasio-Cortez and many others ripped the article’s headline for not clearly mentioning the photo was fake.

“GOP have been losing their mind + frothing at the mouth all week, so this was just a matter of time,” Ms. Ocasio-Cortez tweeted Wednesday. “There is also a Daily Mail reporter (Ruth Styles) going to my boyfriend’s relative’s homes+offering them cash for ‘stories.’ Women in leadership face more scrutiny. Period.

“For those out of the loop, Republicans began to circulate a fake nude photo of me. The @DailyCaller reposted it (!) and refused to indicate it was fake in the title as well,” she continued. “Completely disgusting behavior from Conservative outlets. No wonder they defended Kavanaugh so fiercely.”

The Daily Caller’s title was changed Wednesday to say, “Anthony Weiner mistress stands up for AOC after evil internet trolls spread fake nude photo,” and a tweet containing the original headline was deleted.

“As soon as editors noticed the twitter headline, we rapidly had it deleted and fixed. The story itself is otherwise no different than what HuffPo and Vice published,” the publication explained in a tweet. “We regret the error, as the intent was to inform our audience that a fake image was circulating online.”

Ms. Ocasio-Cortez responded by accusing The Daily Caller, founded by Fox News host Tucker Carlson, of “a well-documented relationship with white supremacy.”

Fox News issued a statement Thursday blasting Ms. Ocasio-Cortez’s claim that The Daily Caller is “funded” by Mr. Carlson.

“Tucker Carlson does not finance The Daily Caller in any way, nor does he have any role whatsoever in its editorial operations,” a Fox News spokesperson said. “She would have known that if she’d bothered to check.”

Copyright © 2019 The Washington Times, LLC. Click here for reprint permission.

The Washington Times Comment Policy

The Washington Times welcomes your comments on Spot.im, our third-party provider. Please read our Comment Policy before commenting.

 

Click to Read More and View Comments

Click to Hide