- The Washington Times - Wednesday, April 29, 2009


It is unfortunate that The Washington Times, in a Page One story by Nicholas Kralev (“Bias found in VOA broadcasts to Iran,” April 14), chose to quote selectively from and distort the findings of a report by the State Department’s Office of Inspector General that, overall, lauded the Voice of America’s Persian News Network.

“VOA successfully built PNN into its first full-fledged network in an extraordinarily short period of time,” the report says. “Given the U.S. strategic interest in communicating with Iranians, PNN represents a major achievement in setting up a network that reaches approximately 29 percent of Iranians in Iran.”

PNN is the most successful international broadcaster in Iran and reaches more than 13 million people weekly in a country with no press freedom. It is “performing a vital function,” according to the report. “It is the only platform from which the U.S. Government can reach an Iranian audience with unbiased news and information about U.S. foreign policy and American life.”

Like many start-ups, PNN has experienced some organizational challenges since its launch as a network in 2007. However, VOA has embraced the report’s recommendations and already has instituted many of them. Reaching Iranians by satellite television, radio and the Internet, VOA’s PNN is an unqualified success for the American taxpayer.



Voice of America


Copyright © 2018 The Washington Times, LLC. Click here for reprint permission.

The Washington Times Comment Policy

The Washington Times welcomes your comments on Spot.im, our third-party provider. Please read our Comment Policy before commenting.


Click to Read More and View Comments

Click to Hide