- Associated Press - Wednesday, August 4, 2010

BEVERLY HILLS, CALIF. (AP) - PBS chief Paula Kerger says she doesn’t regret airing a documentary series last month on former Secretary of State George Shultz that some critics argued was tainted by its funding.

Kerger told the Television Critics Association on Wednesday that the three-part film, “Turmoil and Triumph: The George Shultz Years,” received money from a variety of sources, including people connected with Shultz.

But she says none of the donors controlled the documentary’s content, adding that the film reflected public TV’s effort to present a variety of viewpoints. Shultz served in the Reagan administration.

The PBS ombudsman said in July the series created “at least the appearance of a conflict of interest” because of its flattering portrait of Shultz and its funding.

Copyright © 2018 The Washington Times, LLC.

The Washington Times Comment Policy

The Washington Times is switching its third-party commenting system from Disqus to Spot.IM. You will need to either create an account with Spot.im or if you wish to use your Disqus account look under the Conversation for the link "Have a Disqus Account?". Please read our Comment Policy before commenting.

 

Click to Read More

Click to Hide