- Associated Press - Saturday, November 1, 2014

MOSCOW — The Russian government’s communications watchdog has issued a warning to a top independent radio station over a program about Ukraine.

Roskomadzor’s warning to Ekho Moskvy related to this week’s program, in which two journalists exchanged first-hand accounts of fighting between pro-Russia rebels and government forces in eastern Ukraine. The agency said Friday the program contained “information justifying war crimes.”

Ekho Moskvy’s editor-in-chief, Alexei Venediktov, rejected the claim and said the station would appeal the warning.

Under Russian law, a media outlet could face closure if it receives two warnings in one year. The warning was the first for Ekho Moskvy.

While most Russian media toe the government’s line, Ekho Moskvy has given a platform to Kremlin critics despite being majority-owned by a branch of Gazprom, Russia’s state-controlled gas giant.

Copyright © 2018 The Washington Times, LLC.

The Washington Times Comment Policy

The Washington Times is switching its third-party commenting system from Disqus to Spot.IM. You will need to either create an account with Spot.im or if you wish to use your Disqus account look under the Conversation for the link "Have a Disqus Account?". Please read our Comment Policy before commenting.


Click to Read More and View Comments

Click to Hide