- - Tuesday, May 19, 2015

A U.S. Spanish-language news network that lobbied Hillary Clinton’s State Department on U.S. policies toward Mexico reported on those policies without disclosing its lobbying expenditures and is covering the U.S. presidential election without informing views of its company’s donations to the Clinton Foundation.

The network, Azteca America, has employed two Clinton confidantes since late 2008 to lobby the State Department on various initiatives affecting U.S. relations with Mexico, where its parent company is based, during and after Clinton’s tenure at the head of the agency.

Mexican parent TV Azteca, a foundation associated with the company, and that foundation’s U.S. counterpart have together donated as much as $375,000 to the Clinton Foundation, according to its website.

• Read the rest at the Washington Free Beacon.

Sign up for Daily Newsletters

Manage Newsletters

Copyright © 2020 The Washington Times, LLC. Click here for reprint permission.

Please read our comment policy before commenting.

 

Click to Read More and View Comments

Click to Hide