- Associated Press - Thursday, April 5, 2012

LONDON (AP) - British broadcaster Sky News says it authorized the hacking of emails on two separate occasions but insists the move was in the public interest.

The news channel says that in one case it broke into the emails belonging to Anne and John Darwin, who became notorious after the latter tried to fake his own death in an elaborate insurance fraud.

The news channel said in a statement Thursday that “we do not take such decisions lightly or frequently” and said the investigation had served the public interest.

Copyright © 2018 The Washington Times, LLC.

The Washington Times Comment Policy

The Washington Times is switching its third-party commenting system from Disqus to Spot.IM. You will need to either create an account with Spot.im or if you wish to use your Disqus account look under the Conversation for the link "Have a Disqus Account?". Please read our Comment Policy before commenting.

 

Click to Read More and View Comments

Click to Hide